Najdłużej tworzone gry

0
43
Rate this post

Najdłużej tworzone gry

Skoro oficjalnie ogłoszono datę premiery Duke Nukem Forever – najdłużej tworzonej gry komputerowej – wypadało by wspomnieć przy tej okazji o tytułach innych gier tworzonych długimi latami, a takich nie brakło. Poniżej możecie zobaczyć pięć tytułów na które przyszło nam czekać latami i jeden który najpewniej nigdy się nie pojawi.

Prey (3D Realms, 1995 – 2006)
Grę wymyśliło studio Apogee (obecnie 3D Realms) w 1995 roku. W 1997 roku, podczas targów E3 pokazano pierwsze grywalne demo programu, by ostatecznie w 1998 roku ogłosić zawieszenie prac. Po wielu perturbacjach projekt został wskrzeszony w 2005 roku przez studio Human Head Studios. Na półkach sklepowych Prey ukazał się w lipcu 2006 roku.

Team Fortress 2 (Valve, 1998 – 2007)
Gra została ogłoszona w 1998 roku jako kontynuacja niezwykle popularnego moda do Quake’a o nazwie Team Fortress. Podczas dziewięcioletniego okresu tworzenia gry zdarzało się, że wyciekały dotyczące niej newsy. Początkowo oprawa gry miała wyglądać bardziej realistycznie, by wraz z wiekiem zmienić styl na bardziej kreskówkowy.

Too Human (Silicon Knights, 1999 – 2008)
Too Human zostało zapowiedziane na targach E3 w 1999 roku jako ekskluziw na konsolę PlayStation. Następnie, w myśl umowy z Nintendo, Silicon Knights miało przygotować grę pod konsolę GameCube. Ostatecznie tytuł ten przezwyciężył wszelkie przeciwności i pojawił się na konsoli Xbox 360 w roku 2008.

Galleon (Confounding Factor, 1997 – 2004)
Galleon był tytułem pierwotnie tworzonym na Dreamcasta i PC by ostatecznie, po zmianie silnika i oprawy, pojawić się w 2004 roku wyłącznie na konsoli Xbox. I mimo, że w grze wiele poziomów zostało skróconych a system walki jest fatalny to jednak gra ujrzała światło dzienne.

S.T.A.L.K.E.R. :Shadow of Chernobyl (GSC Game World, 2001 – 2007)
Grę po raz pierwszy ogłoszoną w listopadzie 2001 roku czekało wiele poślizgów. Jednak kiedy developer stawia sobie tak ambitne plany jak zrobienie nieliniowej gry akcji z elementami RPG to trzeba się nastawić na opóźnienia. W ciągu sześciu lat tworzenia gry, prasa rok rocznie dostawała kolejne dema by krótko po nastaniu 2007 roku zrecenzować pełną wersję gry na PC.

StarCraft: Ghost (Blizzard, 2002 – Czas obecny)
Mimo, że StarCraft: Ghost zapowiedziano w 2002 roku jako tytuł na konsole PlayStation 2, Xbox i GameCube, przewiduje się, że prace nad nią rozpoczęły się już rok wcześniej. W 2006 roku Blizzard ogłosił wstrzymanie prac nad grą by na niedawnej imprezie DICE Summit 2011 podać tego przyczyny. Mike Morhaime wyjaśnił, że powodem wstrzymania prac nad StarCraft: Ghost była niezwykle szybko rosnąca popularność World of Warcraft. Blizzard’owi zabrakło zasobów by jednocześnie pociągnąć wszystkie projekty. Czy gra zostanie kiedykolwiek wydana? Wątpliwe.